Home | My Pet |

Thursday, February 20, 2014

Baru update setelah berkurun..

Assalamualaikum.. lama da tak update blog.. ada ke yang tengok?? takde pon takpe sebabnye boleh tengok sendiri. haha... hurm. da masuk dua tahun da grad untuk sarjana. masih macam ni juga. tipu la kalau tak cemburu tengok life kawan2 yg da ada family. tapi tak de la terdesak nak berkeluarga. sekarang fokus utama dalam hidup pekerjaan tetap. Masing-masing mempunyai kepentingan sendiri untuk hidup kan.. =) ada yang macam dah terdesak nak kahwin sampaikan asyik duk post tentang jodoh di fb, dsb.. naik meluat juga melihatnye jodoh jodoh, imam,seadanya blablaaaa. tapi maklumlah...mungkin kahwin itu keutamaan diri mereka. siapa lah kita untuk menilai. doakn yang baik-baik cukuplah. eh,..berbalik kepada perihal kerja. Sebenarnya mmg da dpt kerja. Tapi tolak sebab mak tak bagi kerja di tanah seberang. kerja pula menarik. berteraskan akademik. saya mmg suka menjadi cikgu, tak tahu la kenapa saya terlalu gembira bila menjadi cikgu. oleh sebab terlalu minat menjadi cikgu la saya betul2 menunggu keputusan temuduga guru tanpa minta kerja lain. macam buang masa je kan. tapi hakikatnya sy betul2 nak jadi cikgu. mungkin disebabkan dah dibesarkan daripada keluarga cikgu. atuk mak pak smua cikgu...satu2nya pekerjaan yg saya rasa penat tapi gembira ialah cikgu.semoga hajat saya dimakbulkan Allah. amin.Mak pun da bg greenlight untuk teruskan kerja di tanah seberang jika ditakdirkan rezeki disana. maklumlah..umur bukan kecik lagi. hahaaa..kerja owh kerja. semoga rezeki dipermudahkan oleh Allah. apapun itulah keutamaan saya buat masa ini. pekerjaan.. =) Semoga semua keinginan berjalan lancar dan dimakbulkan seperti yang diingini. amin ♥ lina

No comments:

Post a Comment